Banu Tonguç , Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun oldu. Yabancı dil eğitimi için ABD ‘de bulundu. Türkiye’ye dönüşünde bir yıl Dedeman Antalya Hotel & Convention Center ‘da Müşteri İlişkileri Müdürü , ardından 14 yıl süre ile Dedeman Antalya Hotel & Convention Center’ın Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yaptı.
Dedeman Antalya Hotel & Convention Center ‘ın iletişim süreçlerinin yönetilmesi , iletişim stratejilerinin belirlenmesi, stratejik iletişim planlarının hazırlanması ve uygulanması , marka iletişim stratejisi, kimliği ve kültürü , itibar yönetimi , lider / CEO iletişimi , medya ilişkileri yönetimi , kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin yönetimi , sponsorluk yönetimi , etkinlik yönetimi , kurumsal kimliğin, görsel standartların hazırlanması, uygulanması, kontrolü , kurumsal derginin yayınlanması, reklam çalışmalarının yönetimi, medya planlaması , sosyal medya iletişimi süreçlerini yönetmiştir.
2011 yılında PRBANUTONGUÇ Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Danışmanlık Şirketi’ni kurdu. Ulusal ve uluslar arası şirketlere , iş hedefleri doğrultusunda kurumsal iletişim danışmanlığı hizmeti veren şirketin halen Ajans Başkanlığı görevini yürütmekte olup , ayrıca kurumsal iletişimden sorumlu yönetim kurulu danışmanlığı hizmeti de sağlamaktadır.
Banu Tonguç , Avrupa Birliği eş finansmanı ile icra edilen AB katılım öncesi mali yardım programlarında kapasite geliştirme uzmanı olarak görev almaktadır.
Birçok sosyal sorumluluk projesini yönetmiş ve sivil toplum kuruluşlarına destek vermektedir. Chaine Des Rotisseurs Derneği Antalya Bölgesi Yönetim Kurulu Üyesi, Skal Antalya Kulübü Üyesidir. Evli , iki çocuk annesidir.